woensdag 16 januari 2013

Haal meer uit je content marketing met deze tips.




Content marketing is vaak een tijdrovende aangelegenheid. Om al deze tijd te verantwoorden, doe je er dus best aan om munt te slaan uit je content strategie. Toch slagen veel bedrijven hier niet in. Ze lezen dat content king is, en slaan in het wilde weg aan het schrijven. Maar schrijven alleen zorgt er niet voor dat er geld binnenkomt.
Met deze tips leid je je content marketing in goede banen, en zorg je ervoor dat de tijd die je aan content marketing besteed wordt omgezet in rendement.

Interviews

Heb je geen inspiratie meer? Laat anderen dan aan het woord door middel van interviews. In elke niche zijn er wel een paar experts die je maar al te graag te woord staan. Experts hebben bovendien onderwerpen in gedachten waar je zelf misschien niet meteen zou opkomen. Ze kennen de nieuwste ontwikkelingen in de markt en kunnen hier meer uitleg over geven.
Bovendien is het voor jezelf een uitstekende gelegenheid om meer te leren over het onderwerp, zonder hiervoor naar dure cursussen of seminaries te moeten gaan.

Call-to-Action

Content Marketing is van nature uit niet promotioneel ingesteld. Content marketing dient vooral om je bezoekers te voorzien van informatie, en je expertise te tonen in een bepaalde niche. Om content marketing toch te laten renderen, moet je wel een call-to-action in je tekst verwerken. Maak de call-to-action niet te expliciet, om bezoekers niet af te schrikken, maar zorg er aan de andere kant wel voor dat bezoekers duidelijk weten wat van hen verwacht wordt.

Schrijf over wat mensen zoeken

Content is king, wordt wel eens gezegd. Maar we hebben ondertussen allemaal gemerkt dat we zowat verdrinken in content. Het komt er dus op aan om content te creëren die anders is dan de andere content op het web. Schrijf content die bruikbaar is voor je bezoekers.
Enkele tips die je hierbij kunnen helpen? Gebruik je eigen kennis om je content uniek te maken ten opzichte van andere content. Schrijf dingen die je bezoekers nergens anders kunnen lezen. Zorg er ook voor dat deze informatie bruikbaar is voor je bezoekers. Leer hen hoe je content interessant voor hen kan zijn.

Integreer een gepaste e-mail marketing strategie

Content marketing is eenvoudig te combineren met e-mail marketing, maar je moet het wel correct aanpakken. Stuur niet elk van je email naar een algemene adressenlijst, want dan zal je je ratio’s snel zien dalen. Zorg ervoor dat je de data van je content marketing gebruikt om je adressen specifieke mails te sturen.

Maak content marketing een deel van je bedrijfscultuur

Content marketing is een tijdrovende aangelegenheid, en vaak kunnen enkele copywriters slechts een miniem aantal artikels per dag schrijven. Maar wat met andere werknemers in je bedrijf? Zij hebben dagelijks contact met klanten, ze proberen dezelfde producten te verkopen, en hebben dus evenveel kennis over een bepaald product of dienst.
Het is dus interessant om eens te berekenen hoeveel impact het zou hebben indien andere werknemers ook betrokken worden bij content marketing. Met een heel leger aan nieuwe copywriters trek je vast heel wat bijkomende bezoekers aan, en toon je nog maar eens je expertise aan de buitenwereld.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten