Content marketing is vaak een tijdrovende aangelegenheid. Om al deze
tijd te verantwoorden, doe je er dus best aan om munt te slaan uit je content
strategie. Toch slagen veel bedrijven hier niet in. Ze lezen dat content king
is, en slaan in het wilde weg aan het schrijven. Maar schrijven alleen zorgt er
niet voor dat er geld binnenkomt.
Met deze tips leid je je content marketing in goede banen, en zorg je
ervoor dat de tijd die je aan content marketing besteed wordt omgezet in
rendement.
Interviews
Heb je geen inspiratie meer? Laat anderen dan aan het woord door middel
van interviews. In elke niche zijn er wel een paar experts die je
maar al te graag te woord staan. Experts hebben bovendien onderwerpen in
gedachten waar je zelf misschien niet meteen zou opkomen. Ze kennen de nieuwste
ontwikkelingen in de markt en kunnen hier meer uitleg over geven.
Bovendien is het voor jezelf een uitstekende gelegenheid om meer te
leren over het onderwerp, zonder hiervoor naar dure cursussen of seminaries te
moeten gaan.
Call-to-Action
Content Marketing is van nature uit niet promotioneel ingesteld. Content
marketing dient vooral om je bezoekers te voorzien van informatie, en je
expertise te tonen in een bepaalde niche. Om content marketing toch te laten
renderen, moet je wel een call-to-action in je tekst verwerken. Maak de
call-to-action niet te expliciet, om bezoekers niet af te schrikken, maar zorg
er aan de andere kant wel voor dat bezoekers duidelijk weten wat van hen
verwacht wordt.
Schrijf over wat mensen zoeken
Content is king, wordt wel eens gezegd. Maar we hebben ondertussen
allemaal gemerkt dat we zowat verdrinken in content. Het komt er dus op aan om
content te creëren die anders is dan de andere content op het web. Schrijf
content die bruikbaar is voor je bezoekers.
Enkele tips die je hierbij kunnen helpen? Gebruik je eigen kennis om je
content uniek te maken ten opzichte van andere content. Schrijf dingen die je
bezoekers nergens anders kunnen lezen. Zorg er ook voor dat deze informatie
bruikbaar is voor je bezoekers. Leer hen hoe je content interessant voor hen
kan zijn.
Integreer een gepaste e-mail marketing strategie
Content marketing is eenvoudig te combineren met e-mail marketing,
maar je moet het wel correct aanpakken. Stuur niet elk van je email naar een
algemene adressenlijst, want dan zal je je ratio’s snel zien dalen. Zorg ervoor
dat je de data van je content marketing gebruikt om je adressen specifieke
mails te sturen.
Maak content marketing een deel van je bedrijfscultuur
Content marketing is een tijdrovende aangelegenheid, en vaak kunnen
enkele copywriters slechts een miniem aantal artikels per dag schrijven.
Maar wat met andere werknemers in je bedrijf? Zij hebben dagelijks contact met
klanten, ze proberen dezelfde producten te verkopen, en hebben dus evenveel
kennis over een bepaald product of dienst.
Het is dus interessant om
eens te berekenen hoeveel impact het zou hebben indien andere werknemers ook
betrokken worden bij content marketing. Met een heel leger aan nieuwe
copywriters trek je vast heel wat bijkomende bezoekers aan, en toon je nog maar
eens je expertise aan de buitenwereld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten