Kunt u het antwoord zo uit de mouw schudden? Super, want dan hebt u ongetwijfeld een sterk marketingplan. En dus een onderscheidende positie ten opzichte van uw concurrenten. Vandaag én morgen. En dat is wat telt!
Uw marketing beantwoordt uiteindelijk één centrale vraag: ‘Hoe creëer ik waarde voor mijn publiek, en verdien ik geld met mijn zaak?’ The bottom line. Het begint met duidelijk te omschrijven wat uw aanbod precies inhoudt. U moet uw prijs bepalen, uw concurrenten identificeren en vooral uw doelgroepen definiëren. Een zorgvuldig opgebouwd marketingplan is dan ook de kern van een professioneel marketingbeleid. Anders gezegd: zonder goed uitgeschreven marketingplan loopt u straks in de communicatiefase gegarandeerd tegen de lamp. Want zeg nu zelf: hoe kunt u ooit krachtig communiceren als u niet weet tegen wie u moet praten en wat u te vertellen hebt? Of waarom een klant uw product of dienst moet verkiezen boven dat van een ander?
Wilt u meer halen uit uw marketing? Uw bedrijf herpositioneren? Kom dan eens vrijblijvend met ons praten. Liekens-Breemans Management
Geen opmerkingen:
Een reactie posten